פתרונות להדברת מזיקים

קיימות שיטות רבות של הדברות. חלקן מבוססות על מרכיבים כימיים, חלקן על שימוש בבעלי חיים, חלקן בררניות וחלקן כוללניות, חלקן פועלות באיטיות ולטווח הארוך וחלקן מספקות הדברה מהירה וקטלנית. עם חלוף השנים חלו תנודות ושינויים במערכי ההדברה המיושמים בעולם.

שיטות הדברה עיקריות המיושמות כיום:

הדברות כימיות:
זוהי שיטת הדברה המתבססת על שימוש בחומר או חומרים כימיים לצורכי הפחתת אוכלוסיית מזיקים. החלה להתבסס כשיטה העיקרית ליישום בשנות הארבעים של המאה ה- 19 עת התגלה לעולם החומר DDT על ידי המדען השוויצרי פאול הרמן מילר. כשני עשורים לאחר מכן, החלו להתפרסם מאמרים המצביעים על הנזקים החמורים שנגרמו לסביבה ולאדם כתוצאה מהשימוש המופרז והבלתי מבוקר בחומרים אלו. החל משנות השבעים, חלה ירידה בשימוש בחומרי הדברה כימיים ובמקומם פותחו שיטות הדברה חלופיות המסבות הרבה פחות נזק סביבתי.

הדברות ביולוגיות:
זוהי שיטת הדברה המתבססת על שימוש בבעלי חיים לצרכי הפחתת אוכלוסיות של מזיקים. השיטה מופעלת בעיקר במגזר החקלאי ופחות לצרכי הדברות תברואיות. בהדברה ביולוגית משתמשים באוכלוסיות בעלי חיים מקבוצות שונות כגון: טורפים, טפילים ופתוגנים המשמשות כאויבים טבעיים למזיק אותו אנו מעוניינים להדביר. בעזרת הבאת האויב הטבעי במיוחד לצרכי הדברת המזיק, תגבורו באזור הנגוע או ביצוע פעולות עזר לצרכי שימורו והגדלת אוכלוסייתו, אנו יוצרים מצב שללא צורך ביישום חומרים כימיים אנו רותמים את הטבע לבוא לעזרינו.

הדברות מכאניות:
זוהי שיטת הדברה המתבססת על שימוש באמצעים מכאניים לצרכי הפחתת אוכלוסיית מזיקים. מיני הדברות מכאניות מופעלות בעיקר במגזר החקלאי אך רבים מאיתנו מיישמים אותן גם לצרכי הדברה תברואית. אחת הדוגמאות הקלאסיות לשימוש בהדברה מכאנית לצרכי הדברת מזיקים בבית היא – הנעל. אם בהיתקלות מול תיקן אמריקאי גדול ויהיר נרשמה הצלחה לטובתך בעזרת שימוש בנעל מזדמנת, הרי שהשכלת להפעיל שיטת הדברה מכאנית. דוגמאות נוספות של הדברות מכאניות הן: איסוף והשמדה של זחלי פרודניה מגינת הירק, כיוס של פירות על העצים להגנה מפני מזיקים, פריסת יריעות מגן סביבם ועוד.

הדברות גנטיות:
זוהי שיטת הדברה המתבססת על שימוש באמצעים גנטיים לצרכי הפחתת אוכלוסיית מזיקים. הדברות גנטיות יכולות לבוא לידי ביטוי בכך שנצליח לשנות את התכונות הגנטיות של אויבים טבעיים למשל, על מנת לשפר את ביצועי ה-הדברות שלהם אל מול המזיקים. כמו כן נוכל לשנות תכונות באוכלוסיות המזיקים עצמן ובכך להפוך אותם לפחות מזיקים.

הדברות פיסיקליות:
זוהי שיטת הדברה המתבססת על שימוש באמצעים פיזיקליים לצרכי הפחתת אוכלוסיית מזיקים. שימוש בחום הינו דוגמא של הדברות פיזיקליות. בעזרת חימום סחורה של תמרים וחשיפתם לטמפרטורה גבוהה לזמן קצר, נוכל להדביר מספר מינים של מזיקי התמר שעד כה הצלחנו להדבירם רק בשימוש בחומרי גז מסוכנים. באותה מידה שימוש בקור לשימור סחורה של פירות או פרחים לאחר קטיף יגרום לעיכוב בהתפתחות המזיקים ובכך יסייע בהדברתם.

הדברת מזיקים משולבת – השיטה הטובה ביותר
מזיקים כיום הינה השיטה המשולבת אשר מבוססת על שלושה עקרונות מנחים- מניעה, פיקוח והדברה. מדובר על שיטה יעילה במיוחד, הן ברמה הסביבתית וכך גם ברמה הכלכלית, וזאת משום שהיא בנויה מכמה שלבים, שמטרתם, באופן יסודי לטפל בבעיית המזיקים תוך ייעול אמצעים צמצום שימוש בחומרים רעילים וחסכון עלויות ללקוח.

שיטת ההדברה המשולבת הינה שיטה שפותחה לטובת הדברת מזיקים לטווח הארוך, תוך מניעת התרבות שלהם בעתיד, כאשר שיטת הדברת מזיקים זו לוקחת בחשבון את כל המידע על המזיקים עצמם, סביבת המחייה שלהם וצורות ההתרבות ובשלב הראשון חוסמת את מקורות המחייה שלהם.
ההתחקות אחר מקום המחייה ונתיבי התנועה שלהם נעשית באמצעות בדיקת מקומות פוטנציאליים להמצאות מזיקים, כמו גם מעקב אחר עקבותיהם של המזיקים. לאחר ביצוע פעולה זו נעשית פעולת פיקוח שמטרתה לוודא שאכן בעיית המזיקים טופלה, לאחר חניקת מקורות המזון והמחייה שלהם, כאשר במידה ונותרו שרידי חיים אחרי כל הפעולות שנעשו עד כה, רק אז תתבצע פעולת הדברה כנגד המזיקים השונים, אשר תבטיח את השלמת הטיפול.

חובתנו כמדבירים אשר מבצעים הדברת מזיקים, הינה לצמצם ככל האפשר את הנזקים הנגרמים ע"י מזיקים תוך שמירה על בריאות האדם וסביבתו. לצורך הדברת מזיקים אשר לא תפגום בבריאות האדם וסביבתו, פותחו מכלול שיטות הדברה הקרויות הדברה משולבת.

החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי