פרעושים

פרעושים התוקפים את הבית בטרדנות מכירים הרבה אנשים בעלי חיות, במיוחד כלבים. הבעיה הזאת מהווה מטרד רציני בחיי היום יום והתפקוד התקין של דיירי הבית. היא יוצרת אי נוחות, הפרעות בבית ומחוץ לו ומהווים סכנה בריאותית ובעיית היגיינה. אז מהו למעשה הפרעוש?

הדברת פרעושים

הפרעוש הינו חרק קטן והוא טפיל- הוא שורד על ידי מציאת פונדקאי שעליו הוא יכול לחיות על ידי מציצת הדם שלו באופן קבוע. פרעושים הם מסוג הטפילים שבמקרה והם איבדו את הפונדקאי שלהם הם יכולים למצוא אחד במהירות ולשרוד ממנו. רוב הפונדקאים הם יונקים- מדובר בחיות כמו כלבים, חתולים, ארנבים וכו'. הסכנה הבריאותית בפרעושים היא מפאת התדירות שבה הם מחליפים פונדקאים. יכול להיווצר מצב מסוים שבו חיה חולה במחלה כלשהו ומחלה זו מועברת באמצעות הפרעוש לחיה אחרת. החיה הזו יכולה להיות שלכם, לכן כאשר אתם חושדים שבעל החיים שלכם.

הדברת פרעושים

הדברת פרעושים

בנוסף לכך, במקרה שבו בעל החיים שלכם נגוע בפרעושים קיימת סכנה ממשית לכך שהפרעושים יופיעו גם בבית שלכם ויתחילו לעקוץ אתכם. הפרעושים הינם חרקים בעלי כושר ניתור טוב במיוחד ויכולים לקפוץ ממקום למקום במהירות. כאשר הכלב נמצא בבית על הספות, שטיחים או המיטה שלכם, הפרעושים יכולים לקפוץ ממנו לאזור האלה וגרוע מכך- הם יכולים להתחיל לקנן במקומות הללו. לאחר זמן מה ביצי הפרעושים בוקעות וכמותם גדולה משמעותית מבעבר, מה שמקשה על התהליך שחייב להיעשות והוא- הדברת פרעושים.

הדברת פרעושים הינה הפתרון המיידי שעליכם לעשות ברגע שיש לכם חשש לפרעושים בבית או שבעל הים שלכם נגוע בהם. מהם הסימנים? גירודים ועקצוצים בגוף בעל החיים או אפילו בגופכם. ההמלצה היא להזמין מדביר מקצועי אשר ימצא את המקור לבעיה ויטפל בה בצורה מקצועית ומהירה.

סוגי הפרעושים

בישראל קיימים כמעט כ-40 מינים של פרעושים המגיעים ממשפחת החרקים, מתקיימים מארבעה שלבים של גדילה, שלב הביצה, בקיעתו לזחל, הפיכתו לגולם ולבסוף שלב הבוגר. הפרעושים בעת שלב הזחל ניזונים מחומרים אורגניים והבוגרים שביניהם ובדרך כלל אלו שאנשים מתמודדים איתם בבתים ניזונים מדם. בגלל צורך התקיימותם של הפרעושים והמשך חייהם, הם נדרשים לחיות במקומות עם לחות גבוהה ואוויר מה שמספק את הבתים למטרה העיקרית שלהם למחייה. כושר הקפיצה והניטור של פרעושים בשל הרגליים האחוריות הארוכות מקנות להם קפיצה למרחקים רבים. פרעושים מצויים בעיקר על פרוות חיות המחמד שבבתים ומתגלים כשהכלב או החתול מתחילים להתגרד בתדירות גבוהה ויכולים כמובן לעלות על גופם של בני האדם בשל היותם מוצצי דם ולגרום לעקיצות, גירוד רב ומחלות.

הסכנות לאנשים המועברים מפרעושים

כמו שצויין למעלה, הפרעושים מוכרים ברובם כמוצצי דם ונמשכים לחיות המחמד בבית על פרוות כלבים וחתולים ועל גופם של האנשים. בגלל המחייה הנוחה והמספקת לפרעושים את החיים הארוכים בבתים, יש סיכון רב למשיכתם ולגרום לנזקים רבים. בעת מציצת הדם על הגוף הפרעושים משאירים עקיצות אדומות על הגוף שגורמות לגירוד רב וצריבה, בשל היותם לא חרקים נקיים במיוחד מעבירים לרוב מחלות אל הגוף ואם הבן אדם הנעקץ בטעות אלרגי, הדבר יכול לגרום לסכנה גדולה. מחלת הדבר המוכרת הקרתה בתקופת מצרים העתיקה יכולה לשקף את מעשיהם של הפרעושים על גופם של אנשים וגרימת פריחות וסכנה לחיות. פעולתם של הפרעושים על גוף האדם או גוף החייה היא הצמדות אל עור האדם בעיקר איפה שגדל שיער, מוצץ את דמו באזור והפרעוש הנקבה פועלת באותה צורה אך יכולה גם לבצע הרבייה בתוך העור. בעת מציצת הדם של הפרעושים בגוף האדם הם נמשכים לרוב לפצעים פתוחים ובכך לגרום לזיהום חמור.

איך אפשר לזהות את הפרעושים בבית

בשל פעולתם של פרעושים בבאר שבע המוצצים דם על פרוות חיות המחמד או על הגוף, האנשים המתגוררים בבית כמעט ואינם יכולים לראות את הפרעושים בשל גודלם הקטן אך כן יכולים לדעת שהם נמצאים בית בעזרת הגירודים הרבים שחיית המחמד מתמודדת או הרגשה של עקיצות בגוף במספר ימים רצופים וכמובן בעקיצות אדומות על הגוף שמגרדות. לבתים שאינם מכילים חיות מחמד, אפשר לזהות אותם בעזרת הגירודים שקורים בעיקר על ישיבה על הספה, התכסות עם שמיכה או בזמן השינה בעת גירוד אינטנסיבי.

הדברת פרעושים בבאר שבע

פרעושים בבאר שבע – באר שבע היא הנה עיר הנמצאת במחוז דרום בארץ. היא נחשבת לשמינית בגודל אוכלוסייתה במדינה והשנייה הגדולה בשטחה. בבאר שבע, ערים אחרות ובעצם בכל מקום בארץ ובעולם קיימים בעיות של פרעושים בבית. הדבר יכול להיות בגלל אחזקה של חיית מחמד בין אם זה חתול או כלב, הם נמשכים בעיקר למקומות בהם יש גידול של חומרים אורגניים בשל הצורך לגדול ולהתקיים מהם ורובם אפילו ניזונים מדם. בעיית פרעושים יכולה ליצור הרגשה לא נוחה בבית, גורמים לעקיצות ולגירודים רבים, מחלות ונזקים רבים אחרים.

הדברה נגד פרעושים

השיטה הנכונה היא ריסוס המתבצע בכל הבית ובעיקר על הספות, הבדים, השטיחים, השמיכות, הכריות ומתחת לרהיטים. בשל הקושי לראות את הפרעושים הריסוס מתבצע בכל פינות הבית להבטיח את ההרחקה התמידית של פרעושים בבאר שבע .

חברת SOS היא ללא ספק אחת החברות הראשונות והמוצלחות העובדות בתחום ריסוס והדברה ירוקה. החברה עומדת על 15 שנים של עבודה, פועלת בעזרת הדברה ירוקה ומדבירה מזיקים רבים, משרתת אלפי לקוחות בצורה המתאימה ביותר לכל סוג של בעיה. לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר באמצעות האתר.

הלקוחות שלנו

אנו מבצעים הדברה של פרעושים עבור בתי הארחה, חאנים למינהם, אוניברסיטאות, מפעלים, אולמות אירועים, מועצות מקומיות ולקוחות פרטיים.

לפיתרון מקצועי ויעיל, צרו קשר עוד היום!
הדברת פרעושים
החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי