טרמיטים זיהוי ובקרה

טרמיטים זיהוי ובקרה

חיית הטרמיטים היא הנה חיה הנמצאת כסדרה אחד מבין רבות של יצורי החרקים. למרות שהטרמיטים הופיעו שנים קדומות רבות מחיות הנמלים, הם הנם דומים להם כמעט באופן מדויק, חוץ מכמה בחינות. הטרמיטים הנם מסוכנים לא באופן בריאותי לאנשים, לא יכולים להזיק להם בשל גודלם הקטן, המזעיר והלא מאיים אך כן יכולים בקלות להרוס רכוש המובנה על ידי העץ באופן קל, מהיר וקטלני. הם מגיעים בקבוצות של אלפים אם לא מיליונים ובשביל זה חברות ההדברה השונות מבצעות שיטות שונות למען בקרה ושליטה בהם בשל הקושי להילחם במספר הגבוהה של המושבות הנמשכות אל המקום.

מאפייניהם של הטרמיטים

הטרמיטים אומנם נראים כמו נמלים, גודלם הוא כמו של הנמלים, העבודות שהם עושים דומה ביותר לפעולותיהן של הנמלים אך לעומת הנמלים, הטרמיטים גורמים נזקים רבים למוצרי העץ בסביבה, נמצאים מתחת לאדמה, מתרבים באופן מהיר ביותר, הם מכילים כושר הישרדותי גבוהה, לא מוותרים על עבודת המושבה מידי יום וקשה להרוג אותם בשל הכמות הגדולה של הקבוצה. הטרמיטים הנם זעירים, צבעם הוא בין צהוב, חום בהיר ואפילו שקוף חיוור. הם מחוסרי עיניים, בעלי כנפיים קטנות שקופות וידועים בעובדה העיקרית והמקשה ביותר על בני האדם, הטרמיטים הנם מכרסמים וניזונים מכל דבר עשר נבנה על ידי עץ.  בטרמיטים של תפקידים מחולקים: הפועלים אשר דואגים להבאת המזון, בניית המושבה כלומר הקן והבית של כל הקבוצה, הלוחמים אשר דואגים לשמירה, אבטחה והגנה של המושבה וצבעם בדרך כלל צבוע בצבע חום והחשובים ביותר, המלך והמלכה. רק לשניהם מותר להתרבות מבין כל הקבוצה ומזדווגים כל כמה ימים בכדי להגדיל כמה שיותר את הקבוצה, לבצע עבודות מהירות יותר ולקבל אופן הישרדותי מנצח.

איך מזהים את הטרמיטים

חלק ממאפייני הטרמיטים כמו שכתוב למעלה הנם מקשים על בני האדם בכדי לזהותם. גודלם קטן, צבעם חום צהוב עד שקוף חיוור והם פועלים בדרך כלל בלילות. אך בשביל לטפל בנושא באופן מיידי בשל העובדה שהנם מתרבים בקצב מהיר וכל זמן שעובר כך קשה יותר לחסלם, יש כמה בחינות אשר מאפשרות לאתרם ולטפל בנושא באופן מיידי. בעת הבחנת כנפיים קטנות שקופות על הרצפה, בעת הימצאות ערימת חול היכולים להימצא בעיקר ליד משקופי הדלתות או החלונות, חריצים ברכוש הבנוי על ידי עץ, בורים וחורים באדמה ובבוץ ועוד רבים, אלו יכולים לשמש כזיהוי התחלתי ועיקרי של הטרמיטים. אפילו כשמזהים טרמיט אחד מסתובב בגינה או בתוך הארונות, המדפים, ליד משקופי הבית או מסביב למקום, כך ניתן לגלות שיש איפשהו באזור קבוצה גדולה ועצומה יותר של חבריו הטרמיטים.

שליטה ובקרה נגד הטרמיטים

טרמיטים הם הנם אחד מבני החרקים אשר קשה ביותר לזהות, לשלוט ולהכחיד בשל הישרדותם הרבה והכוח הרב של הקבוצה והמושבות. חברות הדברת טרמיטים שונות יכולות להגיד בקלות שהדברה של טרמיטים היא הנה החשובה ביותר אך גם הקשה ביותר. שיטות רבות של חברות ההדברה עלו בשביל הצורך הקל והמהיר של הרחקתם והריגתם של טרמיטים והחשיבות של לקרוא לאנשי מקצוע מקצועיים ומנוסים היא הנה הדבר הראשון לעשות בעת זיהוי הטרמיטים. אנשי ההדברה משתמשים בשיטות של קדיחות מסביב לבית ובמקומות אשר בדרך כלל נמצאים הטרמיטים או בעזרת הטמנת פיתיונות של קופסות אכילה של עץ אשר הטרמיטים נמשכים, לוקחים את העץ, ניזונים ממנו ובשל החומר הרעיל הפעיל בתוכו, לאחר כמה שבועות כל המושבה מושמדת באופן קל. לצער רבים, בעת הבחנה של טרמיטים הדבר אינו יכול לעשות לבד או באמצעות ריסוסים רעילים שונים ובצורך להפחית את נזקי הטרמיטים ברכוש עץ, יש לקרוא לשירותי ההדברות ברגע הראשון של הזיהוי.

החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי