חדקונית הדקל- אימתם של החקלאים

הדברת חדקונית הדקל מחיר כבד משלמים במידה ולא מדבירים

חדקונית הדקל הפכה לאימתם של חקלאים רבים. היא פוגעת קשות בדקלים, מכרסמת בהם אט אט עד שגורמת להתייבשותם ולמותם. על מנת להקדים תרופה למכה ולהציל את העצים, חקלאים רבים מתעניינים בנושא הדברת חדקונית הדקל מחיר. חברה מקצועית מציעה מחירים הוגנים עבור הדברת המזיקים, ובכך מאפשרת לחקלאים לנשום לרווח ולעבוד בראש שקט על מנת לטפח את הדקלים.

הדברת חדקונית הדקל מחיר – כל מה שצריך לדעת על ההדברה

כל מי שמגדל דקלים יודע כי עצים המופלאים האלה אינם משמשים רק ליופי. למעשה, אם שומרים עליהם נאמנה, אפשר לייצר מהדקלים שמן טוב (הידוע כשמן שבו משתמשים רבות בחג הפסח), לבבות טעימים של דקלים בקופסאות שימורים או תמרים מתוקים. מעבר לכך, כפות תמרים משמשים כסכך עבור סוכות רבות בחג. מסיבה זו, כאשר חדקונית הדקל מתחילה לכרסם בדקלים והורגת אותם, היא פוגעת בחקלאים רבים. הדברת חדקונית הדקל מחיר היא אחד הדברים הראשונים שעליהם חושבים החקלאים לעתים אף לפני שהם מגדלים את העצים הגבוהים. על כל פנים, אלה כמה דברים שכדאי לדעת על המזיקים וההדברה:

  • איך היא נראית – אורכה של חדקונית הדקל נע בין 3 ל-3.5 ס"מ בלבד. צבעה חום-אדמדם ולעתים יכולים להופיע עליה כתמים שחורים (ישנן גם חדקוניות שכל גופן שחור).
  • כשהיא מביאה צאצאים – חדקונית ממוצעת מטילה כ-300 ביצים, בדרך כלל בתוך הקדקודים של העצים. מתוך הביצים האלה בוקעים זחלים צהובים בעלי ראש חום מבריק, אשר יכולים כבר בשלב הזה לכרסם בעץ.
  • העץ שמאבד את הסימטריה – כאשר הזחלים או החדקונית הבוגרת מתחילים לכרסם בעץ, הוא מאבד את הדרו ואת מראהו האחיד. לעתים ניתן אף להבחין בכפות מכורסמות שנשרו מהעץ.
  • לפעמים אפשר למנוע את הנזק – ניתן למנוע את הופעתה של החדקונית על ידי הימנעות מגיזום העץ. זאת משום שהחדקונית אוהבת במיוחד להתביית על ענפים פצועים או גזומים.
  • דרכי ההדברה – קיימות כמה שיטות הדברה שנועדו להשמיד את חדקונית הדקל. על פי רוב, הטיפול עצמו מתבצע בקדקוד התמר המצוי או הדקל הקנרי. אל הקדקוד מחדירים תמיסה מיוחדת אשר מכילה חומרים המזיקים לחדקונית דוגמת קונפידור. על הפרוצדורה הזו חוזרים אחת ל-3 חודשים.
  • מה לעשות בעץ המת – במקרים לא מעטים הנזק מתגלה מאוחר יותר, כאשר לא ניתן יותר לעשות דבר והעץ שהתייבש – מת. במקרה זה חשוב למנוע את התפשטותה של חדקונית הדקל לשאר העצים. יש לגזום את הבסיסים של הכפות, להגמיע את קדקוד העץ באמצעות תכשירי הדברה, לעטוף אותו ביריעות של פלסטיק ולקשור אותן לגזע. יש לכרות את העץ כעבור כ-3 חודשים.
  • הסימנים שלפני הסערה – אמנם לא תמיד ניתן לזהות את סימני התפשטותה של החדקונית, אך בבדיקה מדוקדקת יותר ניתן לעשות זאת. מבין התסמינים הנפוצים ניתן להבחין בסימנים כמו ריח רע המופרש מהגזע התחתון, סיבים לעוסים בפתחה של מחילת העץ, רעש הכרסום של המזיקים או נפילה פתאומית של העץ.

לסיכומו של דבר

אם אתם מגדלים עצי דקל למאכל, חשוב להתעניין בנושא הדברת חידקונית הדקל מחיר על מנת למנוע את התפשטותו של המזיק. צוות מקצועי יודע לאבחן את הבעיה במהירות באמצעות המכשירים המשוכללים שיש ברשותו ולפעול בהתאם.

החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי