איך לזהות טרמיטים?

איך לזהות טרמיטים?

הטרמיטים הם הנם סדרה מתוך החרקים. הם הנם קשים מאוד לזיהוי בשל העובדה שצבעם הוא חיוור, חום במקצת, צהוב ואפילו שקוף. גודלם הוא כמעט כמו של הנמלה ועבודתם מתבצעת בדרך כלל בלילות, מקום מחייתם נמצא מתחת לאדמה ובעיקר במקומות קרים וחשוכים בגלל השמש החזקה שיכולה להזיק להם באופן רב. בשל הנזקים הרבים אשר יכולים לגרום למוצרי עץ רבים בשל העובדה שהם הנם ניזונים מעץ ומכרסמים אותו בקצב מהיר ובאופן שיטתי ורב, יש שיטות רבות לזהותם ובכך לקרוא לחברות ההדברה השונות, הם יודעים איך לזהות טרמיטים ולהשמיד את מספר הקבוצות הגדולות והקשות לגילוי.

מאפייני הטרמיטים לשם הזיהוי

הטרמיטים אומנם דומים לנמלים אך קשים יותר לזיהוי. צבעם הוא חום וגופם צהוב בהיר חיוור ואפילו שקוף. גודלם הוא כמו גודלה של נמלה ואפילו פעולות הנמלה דומה לטרמיטים. אומנם הדמיון לנמלה, הטרמיטים הופיעו לעולם שנים קודמות רבות. הטרמיטים מחוסרי עיניים ובעלי כנפיים שקופות קטנות. עבודתם העיקרית היא לספק מזון לקבוצה ולהרבות כמה שיותר. הם אוהבים את המקומות החשוכים בשל העובדה שהשמש יכולה להזיק באופן גדול ואפילו כמעט ולשרוף אותם ולהריגתם. מקום מחייתם העיקר הוא מתחת לאדמה ובשל כך חופרים בורות ומחילות רבות מסביב לבתים פרטיים או למקומות שונים ושם מקיימים את חייהם ובאזור קרוב בונים את המושבה המרשימה המובנת לגובה. לטרמיטים יש הנם שלוש תפקידים: תפקיד הפועלים אשר פועל בשביל העבודה המרובה להבאת המזון ומתחזקים את המושבה, תפקיד הלוחמים אשר מאבטח ומגן מפני דברים חיצוניים בחוץ ושומר על הקבוצה כולה ואיך אפשר בלי המלך והמלכה אשר רק הם מורשים להתרבות ועושים זאת בקצב מהיר, פעיל ובכך שומרים על קצב עבודה גבוהה ומספר גדול יותר של הקבוצה.

זיהוי טרמיטים הנשארים מאחור

בשל העובדה שהטרמיטים עובדים בעיקר בלילות, צבעם הוא כמעט שקוף ולא נראה, גודלם הוא קטן וזעיר, מתחבאים בעיקר במקום המושבה או מתחת לאדמה, יש כמה סימנים הנשארים מאחור אשר מגלים לבני האדם את קיומם של הטרמיטים והזמן בו קריאת אנשי המקצוע העובדים בתחום ההדברות נזקק באופן מיידי ודחוף. זיהוי הטרמיטים יכול להיעשות כך: ערימות חול משונות הנמצאות בדרך כלל מחוץ וליד משקופים במקומות השונים, חורים וחריצים הנמצאים בכל מוצר המובנה על ידי העץ כמו רהיטי עץ, משקופי בית, ארונות, מדפים, קירות עץ או דקים, בורות או מחילות של בוץ מסביב למקום, טרמיט אחד או שניים מסתובב ובכך הידיעה על הקבוצה המסתתרת איפשהו במקום קרוב ועוד רבים. אם וקורה שמזהים את אחד ממצבים אלו, המומלצות ואפילו המחוייבות של האנשים הוא לקרוא לשירותי חברות ההדברות אשר יטפלו בנושא באופן מקצועי, יעי ומנוסה ובשל העניין שלהשמיד את הטרמיטים באופן עצמאי הוא בלתי אפשרי.

חברות ההדברה נגד הטרמיטים

חברות הדברת טרמיטים מודעות למצב של הטרמיטים, להתרבות הרבה, לקושי בלזהותם ובקושי להשמידם. בשל כך החברות מציעות עם מספר שיטות אשר מאפשרות את ההריגה החכמה, הנכונה, היעילה והמהירה ביותר של מספר הקבוצה העצומה של הטרמיטים. אומנם גודלם של הטרמיטים הוא קטן ולא מאיים אך הנזקים הרבים שהם גורמים לרכוש העץ והכמות הרבה של משיכת טרמיטים אל המקום, מספקת יותר ויותר קושי להריגתם. בשיטות השונות יש את שיטת הקדיחות מסביב למקום ובעזרת הזרקת חומרי הדברה אל מתחת לאדמה הקבוצה כולה מושמדת. שיטה נוספת היא השיטה של ריסוסים שונים אשר מכילים אחוזים קטנים של רעל לסביבה או לאנשים והורגים את הטרמיטים באופן מהיר בתוך כמה ימים או בעזרת קופסאות אכילה המכילות עצים עם רעל ובכך הטרמיטים נמשכים, מדביקים אחד את השני ומושמדים בתוך כמה שבועות.

החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי