כל מה שרציתם לדעת על טרמיטים

כל מה שרציתם לדעת על טרמיטים

מה הם טרמיטים? כיצד הם יכולים להשפיע עלינו? ומה חשוב שנדע בנושא?!

נראה כי המקום הנכון להתחיל בו הוא קודם כל להבין מי הם אותם חרקים שנקראים טרמיטים, אם כך מדובר בחרקים זעירים מאוד שגודלם הממוצע מגיע בסך הכול 5-10 מ"מ. חרקים אלו חיים במושבות בקבוצות גדולות כאשר לכל אחד תקפיד מוגדר ששומר על תחזוקה בריאה של המושבה כולה, אולי כדאי להוסיף כי מושבה  יכולה להגיע לעשרות עד מאות אלפי טרמיטים. בראש המושבה תמצאו את המלך והמלכה אשר עסוקים רוב הזמן בהפריה והטלת ביצים במטרה להגדיל את המושבה ולחזק אותה. שאר הטרמיטים עסוקים בתחזוקה המושבה ובהגנה עליה כאשר לכל אחד תפקיד מוגדר, התפקידים מתחלקים בין הטרמיטים הפועלים לבין הטרמיטים הלוחמים. אחד המאפיינים הבולטים והמוכרים של הטרמיט זה שהם ניזונים מעץ ולכן בוחרים לבסס את המושבה באזורים עשויים עץ כמו רהיטים, משקופים, דלתות וכד'.

צבעם של הטרמיטים הוא גווני לבן – צהבהב חיוור ומאחר ואין להם שריון הם אינם יכולים לפעול באור יום מאחר והם יכולים להישרף. לכן במשך שעות היום ניתן למצוא מזיקים אלו כשהם מתחבאים בתוך המאורות שהם בנו בעץ או במושבה מתחת לאדמה.

מהיכן מגיעים הטרמיטים?

טרמיטים מגיעים גם לבתים פרטיים במהלך חיפוש אחר מזון, ברוב המקרים הם יגיעו קודם כל אל אזורים חיצוניים כגון דלתות, פרגולות או רהיטי גן עשויים עץ שלב קודם להגיעם לתוך שטח הבית. 

מדוע יש לטפל במהרה בבעיית טרמיטים?

ישנם מספר מאפיינים שהופכים את הטרמיטים לבעיה די מאתגרת במידה והם החליטו ליישב את המושבה בתוך שטח הבית שלכם. ראשית, מזיקים אלו מתרבים באופן מהיר מאוד כאשר מושבה של טרמיטים יכולה להגיע גם למעל מיליון מזיקים. שיש כמות כזו של מזיקים, הנזק בהתאם ולכן חשוב לתת מענה מהיר לבעיית טרמיטים ולא לחכות יותר מידי. אם כל זה לא מספיק חשוב שתדעו שהטרמיטים בונים את המושבה שלהם מתחת לפני האדמה ובלא מעט מקרים היא יכולה להימצא מספר מטרים לעומק מה שמקשה באופן משמעותי את הנגישות אליהם וגם את תהליך ההדברה. חשוב לציין כי הטרמיטים אינם נחשבים למסוכנים לבני אדם מלבד נזק שהם יכולים לגרום לרכוש. הטרמיטים ניזונים מעץ ולכן אינם עוקצים או מסכנים בהעברת מחלות בשונה ממזיקים אחרים שמאופיינים בזאת.

על טיפול בטרמיטים…

בעיית טרמיטים אינו נחשבת לסוג הבעיות שאפשר לפתור עם תרסיס שאתם קונים בסופר, טרמיטים הם מזיקים שדורשים מומחה בתחום ההדברה שידע לתת מענה הולם לבעיה כה מורכבת. הדבר החשוב שצריך להבין בעניין זה הוא שללא טיפול ייסודי מהשורש תוכלו לפתור את הבעיה באופן זמני בלבד אך לא ליהנות מבית נקי מטרמיטים כפי שאתם בטח רוצים.  רק מדביר מנוסה ומוסמך ידע להתאים את שיטת ההדברה המתאימה תוך הבנה כי חייב להגיע למרכז המושבה ולבצע הדברה ממוקדת ועמוקה. לצורך כך חשוב שיהיה למדבר את הציוד הדרוש שיאפשר לו במידת הצורך לחפור לתוך האדמה על פני טיפול רק בשטח העליון (שלא יפיק שום תועלת). גם אם אינכם בטוחים שמדובר בטרמיטים, תמיד ההמלצה היא לערב מדביר מוסמך אשר יידע לתת לכם תשובות אמינות ומקצועיות על בסיס בדיקות שיבצע בשטחי הבית…

להיפטר מהמזיקים בקלות

אם יש לכם חשש שאכן טרמיטים הגיעו לביקור גם אצלכם, נשמח לסייע בבדיקת הנושא.
חברת SOS  הדברות מתמחה בכל סוגי המזיקים כולל הדברת טרמיטים, לצוות שלנו ניסיון רב וידע לספק מענה מקצועי והמהיר לבעיית הטרמיטים בכל סביבת מגורים…

החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי