כיצד תיפטרו מחדקונית הדקל?

הדברת חדקונית הדקל היא אחד האתגרים היותר מסובכים שישנם. הדברת החיפושית האדומה בעלת החדק הקטלני נפוצה בעיקר במטעי דקלים שממוקמים ברחבי הארץ ובעיקר במזרחה. חדקונית הדקל הינה חיפושית גדולת ממדים שיכולה להגיע גם ל-4 ס"מ בקלות. היא קלה מאוד לזיהוי והצבע שלה הוא שילוב של אדום, חום ושחור. ישנם הבדלים רבים בין פרטים שונים ועובדה זו גרמה להגדרה שלהם בתור זנים שונים. החרק מצויד בחדק שבעזרתו הוא חופר בעץ הדקל ומטיל את ביציו בתוך הגזע הרך.

הדברת חדקונית הדקל – כיצד היא מתרבה?

אחד האתגרים אשר עומדים לפתחם של מגדלי תמרים הוא העובדה שחדקונית הדקל מתרבה במהירות גבוהה מאוד, וכל הטלה שלה היא של כמה מאות ביצים שמאפשרות השתלטות כללית על המטע. הדברת חדקונית הדקל מונעת מהזחלים להתקיים ואת זאת ניתן להשיג רק על ידי ריסוס של חומר ייחודי. דברים נוספים שכדאי לדעת על החיפושית:

  • חייה של החיפושית קצרים, אך במהלכם היא תגרום להרבה נזק. כל עץ שהיא תתקל בו יזכה להטלה של בין 50 -500 ביצים שלאחר כמה ימים יבקעו מהן זחלים.
  • מספר הביצים שיוטל תלוי במזג האוויר ורמת הלחות, אך במקרים רבים היא תהיה נכבדת.
  • כל ביצה הינה בגודל של 2-3 מ"מ והיא תכפיל את גודלה עד לרגע הבקיעה. הביצים הינן בעלות צבע לבן קרמי ולא קל לזהותן על רקע הגזע החום של העץ.
  • מיד עם הבקיעה יחל הזחל לכרסם את הגזע. האכילה כמובן מלווה בהטלת צואה בעלת ריח אופייני.
  • החדקונית משתמשת בסיבי הדקל גם למטרת יצירה של גולם, ומדובר על תהליך שלוקח כמה שבועות עד חודש.
  • לאחר שהפכה לבוגרת יעמדו לרשות החדקונית כ-8 ימים על מנת להטיל ביצים בשעות היום והלילה והיא תוכל להגיע למרחקים גדולים של עד כקילומטר כל ידי תעופה.

לסיכומו של דבר

ניתן לבצע הדברת חדקונית הדקל על ידי שימוש בחומר ריסוס ייחודי. אפשר לזהות עץ פגוע על ידי בחינה מקרוב של הלולב. הזחלים מייצרים צואה ואפשר להריח אותה בקלות רבה. ככל שמדובר על לולב שניתן להציל אותו אז עדין אפשר להציל את כל העץ. מאידך ברגע שהלולב מת אז אין דרך להצילו. אם מדובר על עצים מתוחזקים ברמה גבוהה אז אפשר לגזום את הענפים שפונים לכיוון הקרקע, שיטה זו תסייע בזיהוי של הסימנים שנוצרים על ידי הזחלים.

בכל מקרה יידרש טיפול על יד הדברה כימית. ההדברה עצמה היא הליך מורכב שמצריך שימוש של כמה חומרי הדברה שונים וכרוך בשימוש בכמויות גדולות של חומרים אלו. החומרים שישנם כיום בשוק הם סימבוש, פוליקור וקונפידור שיש להקפיד על מינון הכמויות של כל חומר. ישנם חומרים נוספים ומומלץ להתייעץ עם מדביר מוסמך בנושא. אפשר גם לבצע הדברה ביולוגית על ידי שימוש בחיידקים שפוגעים בחדקונית ומוזרקים אל תוך גזע העץ. החיידק מנטרל את מערכת ההגנה של הזחל והורג אותו.

החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי