ריסוס חדקונית הדקל

ריסוס חידקונית הדקל הוא אחת הפעולות החשובות ביותר שנועדו להציל את עצי הדקל ממוות בטוח. חדקונית הדקל היא חיפושית מזיקה החודרת אל עצי הדקל, ומטילה בתוכו את ביציה. הזחלים מתרבים אט אט עד שהם הופכים לחיפושיות בוגרות שאוכלות את העץ. חרק מתוחכם זה הוא גורם המוות מספר אחת לעצי דקל רבים ברחבי הארץ. כך שלא פעם ניתן לראות תמונה עגומה של עצי דקל יבשים או כרותים.

ריסוס חדקונית הדקל – חשיבותה של פעולה מונעת

אחת הבעיות המשמעותיות ביותר במלחמה בחדקונית הדקל הוא הקושי לזהות אותה. כשהיא חודרת אט אט אל תוך העץ לא ניתן כמעט להבחין בסימנים חיצוניים. עד אשר עובר זמן, ההרס מתגלה וכמעט שלא ניתן לעשות דבר. דקל נגוע עלול לסבול מריח רע בחלקו התחתון, מראה א-סימטרי ובלתי מלבב וכפות תמרים יבשים. על כל פנים, לעתים ניתן להקדים תרופה למכה ולהציל את העץ. אלה כמה פעולות שכדאי לשקול לבצע:

  • ריסוס – ריסוס חידקונית הדקל הוא פעולת מנע שנועדה למנוע את התפשטותם של המזיקים. הריסוס מורכב מחומרי הדברה איכותיים המבריחים את החידגונית ואף גורמים למותה. כמו כן, היות שהריסוס מכיל לא מעט חומרים כימיים, חשוב להזמין איש מקצוע המומחה בתחום, אשר מקפיד על כל כללי הזהירות, בייחוד כאשר מדובר בריסוס במקומות ציבוריים כמו פארקים או גנים.
  • בודקים את הלולב – לעתים ניתן לבחון את הלולב של הדקל על מנת לוודא שהוא לא נאכל על ידי החידקונית, וכי לא נוצרות בו תעלות. בקרים מסוימים ניתן אף להבחין בסימני צואה בתעלות. על כל פנים, אם הלולב נאכל כולו, אין עוד מה לעשות על מנת להציל את העץ. הדרך היחידה למנוע את התפשטותה של החיפושית היא לכרות את העץ ולהשמידו.
  • גיזום הענפים – חקלאים אשר מקפידים לגזום את הענפים היבשים של עצי הדקל יכולים להבחין על הדרך בתעלות שיוצרת החיפושית. לאחר ביצוע הגיזום, יש צורך לטפל בחידקונית הדקל בחומרים כימיים.
  • כשהעץ מת לאחור – אחד הסימנים המובהקים שיכולים להעיד על נזקיה של חידקונית הדקל הוא עץ שמתחיל למות מהקצה – מקצה הענף או הגזע. הוא מתייבש ויובש זה מתקדם לכיוונו של כל הגזע ומאיים להשמידו.
  • מיקומם של המזיקים – ניתן לאתר את המיקום של הזחלים בהתאם לגודלו של העץ. בעצים בוגרים הזחלים נמצאים בדרך כלל קרוב לנקודת הצמיחה של העץ. בעצים שהם בני 15 שנה ומעבר לכך, הזחלים מצויים כחצי מטר עד מטר מתחת לבסיס העלים והכתר.

לסיכומו של דבר

חידקונית הדקל היא חיפושית הרסנית שעלולה לפגוע בעצים ולהוביל לפגיעה כלכלית בסופו של דבר. אחרי הכול, חקלאים רבים בישראל מתפרנסים מהדקל: הם מייצרים שמן ופירות דקל למאכל, שותלים את הדקלים בגינות נוי ומספקים כפות תמרים לכל החוגגים את חג הסוכות ובונים סוכה לתפארת.

החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי