מיתוסים על טרמיטים

מיתוסים על טרמיטים

במדינת ישראל קיימים כשבעה סוגים שונים של טרמיטים, המתרבים באופן משמעותי ללא הרף, בעיקר כתוצאה מסביבת מחייה מפנקת הכוללת שפע מזון, תוצר של ריבוי הגינות וההשקיה הסדירה. טרמיטים ניזונים מכרסום עץ והם מעכלים במהירות ובקלות תאית, בעזרת חיידקים סימביוטיים הקיימים בגופם. עיקר מושבות הטרמיטים בישראל, העשויות לכלול עד עשרה מיליון טרמיטים כל אחת, נמצאות בשפלה, בדרום הארץ ובמדבר יהודה. תנאי האקלים החם וריבוי המזון מסייע להם להתרבות בקצב מסחרר ולהשתלט על שטחי מחיה עצומים.

למרות ש- מיתוסים על טרמיטים אינם מוגדרים כמפגע תברואתי, מדובר במזיק אשר פוגע בסביבה ומטריד כאשר הוא חודר לסביבת המגורים והמחיה של בני האדם. הטרמיטים פוגעים ברכוש ובמבנים ועשויים לגרום נזק רב. קיימים מספר מיתוסים הנוגעים לטרמיטים אותם נבחן ונתייחס אליהם ואף לפתרונות האפשריים להתמודדות עם הבעיה:

  • טרמיטים מתפתחים בשל חול מזוהם ונגוע- לא נכון. גם במידה ונצפו טרמיטים באזורי החולות, אין זה מזונם הטבעי ובכל מקרה לא יוכלו להתרבות ללא קיום מושבה מלאה הכוללת מלך ומלכה, שהם אלה שיכולים להתרבות ולהרחיב את המושבה. המלך והמלכה הם היחידים בממלכה היכולים להתרבות. המלך נותר לצד המלכה וממשיך להפרות אותה מדי ימים ספורים והמלכה מטילה את הביצים. בשל שיטה זו הגידול והריבוי הטבעי של טרמיטים הוא כה משמעותי.
  • האם הטרמיטים עשויים לפגוע גם במבנה שאינו עשוי עץ, דוגמת קירות גבס? כן, זה אפשרי. הטרמיטים אמנם ניזונים רק מעץ, אולם קירות גבס מחוזקים ביחידות קרטון קשיח, וקרטון כזכור עשוי משבבי עץ. הטרמיטים מזהים זאת ויכולים לחדור את קירות הגבס ולפורר אותם על מנת להגיע לקרטון ולאכול אותו. כמובן שמדובר בנזק עצום ואף מסוכן לבית מגורים.
  • חומרי הדברה ביתיים מספקים בהתמודדות עם טרמיטים- לא נכון. בשל כמות הפריטים העצומה שמכילה מושבת טרמיטים אין אפשרות להתגבר עליהם באמצעות חומרי ריסוס ביתיים שמטבע הדברים הם מוחלשים יותר ויש צורך בהדברה מקצועית ובחומרים מתאימים.
  • אין טעם לבצע הדברה ביתית בבניין משותף משום שהטרמיטים יחזרו מבתי השכנים- לא נכון. כמובן שאם מדובר בבעיה מרכזית של בניין משותף כדאי לשתף פעולה ולהזמין הדברה מקצועית לכל השכנים גם יחד, שיכלול גם את השטחים המשותפים. יחד עם זאת, היה ואין שיתוף פעולה מצד השכנים, מומלץ להגן על הדירה שלכם על ידי הדברה מתאימה וזאת כדי להבטיח שהטרמיטים לא יעזבו את בית השכן לחפש מזון גם אצלכם.
  • ריסוס נקודתי במקום בו נראו טרמיטים יסייע להיפטר מהם- לא נכון. במידה ותבחרו לרסס רק חדר אחד/ מטבח/ משקוף באזורו זיהיתם טרמיטים, אמנם הבעיה תיפטר באותה נקודה, אולם לבד מלהשמיד טרמיטים בודדים תגרמו למושבה של אלפי פריטים במקרה הטוב, לחפש מקום אחר אצלכם בבית. טרמיטים אינם נוהגים להתרחק מהמקום בו התיישבו ומלבד השמדתם אין דרך להיפטר מהם.
  • טרמיטים עם כנפיים מעופפים החוצה ואינם מתיישבים במקום אחד. לא נכון. פעם בשנה יוצאים הזכר והנקבה, מלך ומלכת המושבה שהם היחידים בעלי הכנפיים למעוף הכלולות שלהם, מה שמבטיח שממתינה להם מושבה שלמה של טרמיטים ושבכוונתם לשוב ולהוסיף להתרבות. במידה ונצפו בסביבתכם טרמיטים מעופפים חשוב לבצע הדברה מקצועית מידית על מנת לא לאפשר להם להתרבות.
  • חומרי הדברה מסוכנים לבני הבית- נכון, ומשום כך חשוב למלא אחר הנחיות המדביר. לעתים תידרשו לפנות את הבית למספר שעות, על מנת לא להיחשף לחומרים הרעילים. יחד עם זאת, מדובר בחומרים אשר משפיעים על חרקים ומכלים אותם, ואין בכוחם להשפיע באופן דומה על בני אדם. אם לא נחשפים אליהם באופן ישיר או מכניסים אותם לפה (ילדים בעיקר) אין כל סיכון. יש לוודא מול המדביר מהן הנחיות הניקיון המומלצות לאחר ההדברה.
החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי