מידע על חדקונית הדקל

 חדקונית הדקל הינה חיפושית באורך של כ-3 ס"מ שמשתמשת בעץ הדקל כאתר מבוקש להטלת ביצים.

היא תטיל כ- 300 ביצים בקדקוד של העץ ותביא במקרים רבים להתייבשותו וקריסתו המהירה.

הזחלים שיבקעו מהביצים יכרסמו את בסיסי כפות התמרים עד למותו של העץ. באופן כללי, עולם ההדברה מכיר לנו סוגים שונים של חרקים שכלל לא היינו מודעים לקיומם. החל מפרעושים, מעופפים מסוגים שונים וגם חיפושיות שעלולות להזיק ולפגוע באופן קשות ביבול.

חדקונית הדקל  – כיצד נזהה אותה ומהו תהליך ההדברה?

על מנת לזהות את חדקונית הדקל באופן וודאי יהיה עלינו לפנות אל בעל מקצוע מנוסה בתחום ההדברות. מאידך, ישנם כמה סימנים שניתן לראות בשטח ולזהות שמדובר בחרק מסוג זה:

  • ראשית החרק הינו נטול רגלים ובעל צבע צהבהב בעל ראש חום מבריק.
  • בשלב הגולם הוא יראה כמו גוש של סיבים צפופים כהים ויזכירה קצת את המראה של עלי גפן ממולאים.
  • אם החלקה שלכם נגועה בחרק זה, תוכלו לזהות זאת בקלות על ידי מבט בעץ שיגדל באופן לא סימטרי, הקצוות של הלולבים יהיו מכורסמים והלולב עצמו לא יגדל. ניתן גם להבחין בכפות תמרים שנשרו מהעץ עקב הכרסום של זחליה של חדקונית הדקל.
  • המזיק הוא בעל נטייה לתקוף את העצים הצעירים יותר על ידי הטלת הביצים אל תוך גזע העץ. הגזע נחשב לחלק הפגיע ביותר, ועל כן ההשפעה היא משמעותית ביותר.
  • על מנת לשמור על הביצים היא תחדיר אותן לעומק רב כך שמיד לאחר הבקיעה הזחלים יחלו בכרסום איטי של העץ.
  • את ההדברה מבצעים על ידי קדיחה של חרירים קטנים בגזע הדקל והחדרה של חומרי הדברה באמצעות משפך.
  • החומר גורם להדברה של החרק ולא מאפשר לחיפושית להתפשט ברחבי השטח. אמנם ניתן לבצע את ההדברה באופן עצמאי על ידי רכישה של חומרי ריסוס וכלים ייחודיים. הכלים שנחוצים לביצוע הריסוס הם מוט טלסקופי שמשמש לשאיבת חומר הריסוס מתוך דלי. לשם כך יהיה עליכם לעשות שימוש גם במשאבה. ניתן גם להתקין אמצעי ריסוס קבוע שיטפטף את החומר במשך כמה ימים.
  • מומלץ שלא לקחת סיכונים שכן אם העץ כבר מראה סימנים של מחלה אז זה עשוי להיות מאוחר מידע. אם ישנו ריקבון של העלים או הצהבה אז יש לפנות לבעל מקצוע שיגיע ויטפל בבעיה.

לסיכומו של דבר

היות שמדובר על מזיק בעל פוטנציאל הרס גבוה במיוחד, יהיה עלינו להיות ערניים ולשים לב למה שמתרחש בשטח. הידבקות של עץ הדקל בחדקונית האדומה היא כמעט בלתי נמנעת ולא יהיה מנוס מנקיטת אמצעים שיכללו הזמנת מדביר מקצועי לשטח. המזיק שנמשך לריח של העץ יגיע אליו ויתבע את מה שמגיע לו (לדעתו). גיזום של העץ עשוי לסייע בהרחקת המזיק וזו אחת הדרכים שניתן לנקוט בהן.

החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי