חיפושית עץ הדקל- חדקונית הדקל

אם הבחנתם בצדי הדרך בעצי דקל יבשים וכרותים, סביר להניח שזו פעולתה של חיפושית עץ דקל (חדקונית הדקל). חיפושית זו פוגעת בעצים רבים ברחבי הארץ, ולא אחת קורה שעד שמבחינים בנזקיה, כבר לא ניתן להציל את העץ. היות שענף החקלאות בישראל מושתת רבות על גידול עצי הדקל, הפגיעה בהם עלולה להיות הרסנית. משרד החקלאות וגורמים נוספים בארץ נלחמים רבות בחיפושית המזיקה.

הדברת עצי דקל, חדקונית הדקל

דברים שכדאי לדעת על חיפושית עץ דקל

על מנת לדעת לזהות את פעולותיה של החיפושית, כדאי לדעת עליה מעט יותר:

  • מתי היא התגלתה – חיפושית עץ הדקל התגלתה בשנת 1999 במטעים של עצי התמר בצפון ים המלח. מאז היא הלכה והתפשטה עד אילת, בקעת הירדן וגם צפונה.
  • איך מתמודדים – משרד החקלאות ופיתוח הכפר החליט להכין את בעלי המטעים לקראת ההתמודדות עם החיפושית, וב-2010 פרסם הוראות מדויקות שנועדו להנחות את החקלאים להתמודד עם החיפושית החודרת לעצי הנוי.
  • איך היא נראית – חדקונית הדקל מגיעה לגודל של 3-3.5 סנטימטרים. לרוב היא חומה-אדמדמה, אם כי ניתן להבחין גם בחיפושיות שיש להן כתמים שחורים לאורך הגוף או חיפושיות שחורות לחלוטין. החיפושית מטילה כ-300 ביצים בתוך הדקל, ומתוכם בוקעים זחלים צהבהבים בעלי ראש חום.
  • שלבי הגדילה של החדקונית – החדקונית מתחילה את חייה כזחל, לאחר מכן היא מתגלמת והופכת לגולם מכוסה. בשלב הבא נחשף הגולם ולאחר מכן בוקעת ממנו חדקונית בוגרת.
  • את מי היא תוקפת – החיפושית תוקפת בעיקר את הדקל הקנרי, אם כי יכולה להגיע גם לדקלי התמר והוושינגטוניה. כמו כן, החדקונית מעדיפה לתקוף עצים פגועים ופצועים, כך שפעמים רבות ניתן להבחין בתעלות שהיא יוצרת בתוך ענפים גזומים. עם זאת, החידקונית יכולה לתקוף גם את העצים הבריאים.
  • יכולות תעופה – לחיפושית יכולת תעופה טובה, והיא יכולה לעוף על פני שטחים גדולים במיוחד על מנת למצוא פונדקאים.
  • סימנים מקדימים – אף על פי שחיפושית עץ הדקל פועלת בשקט ולא תמיד ניתן להבחין בסימני פגיעתה, הרי שלעתים ניתן בכל זאת לראות סימנים ראשונים ולפעול בהתאם. לדוגמה, בעת גיזום העצים, ניתן להבחין בתעלות או בסימני צואה של החדקונית. כמו כן, לעתים ניתן לבחון את הלולב של הדקל ולראות אם הוא נפגע כולו או רק בחלקו. אם הוא נפגע בחלקו, עדיין אפשר יהיה להציל את העץ.

טיפול מקדים לחיפושית עץ הדקל

חיפושית עץ דקל היא מזיק הרסני הפוגע בעצי הדקל. חשוב להקדים תרופה למכה ולבדוק את העצים מדי תקופה. מומלץ להזמין מדבירים מקצועיים אשר יכולים לבצע ריסוס ולמנוע את ההרס מבעוד מועד. אף על פי שהריסוס וההתייעצות עם המומחים עולה כסף, הרי שהחקלאי הממוצע עלול להפסיד הרבה יותר מפגיעתה של החיפושית אם זו תתרחש. כהרף עין יכולה החיפושית להשמיד עצי דקל רבים וטובים ולפגוע בפרנסתם של החקלאים.

קריאה נוספת בנושא טיפול והדברת חדקונית הדקל

חברה להדברת חדקונית הדקל

ריסוס חדקונית הדקל

ריסוס חידקונית הדקל הוא אחת הפעולות החשובות ביותר שנועדו להציל את עצי הדקל ממוות בטוח. חדקונית הדקל היא חיפושית מזיקה החודרת אל עצי הדקל, ומטילה בתוכו את ביציה. הזחלים מתרבים אט אט עד שהם הופכים לחיפושיות בוגרות שאוכלות את העץ. חרק מתוחכם זה הוא גורם המוות מספר אחת לעצי דקל רבים ברחבי הארץ. כך שלא

קרא עוד >
חברה להדברת חדקונית הדקל

חברה להדברת חדקונית הדקל

באיזה ציוד צריך להשתמש כדי לבצע הדברת חדקונית הדקל ומדוע חשוב לפנות לחברה להדברת חדקונית הדקל בעלת ניסיון? חדקונית הדקל שייכת למשפחת החיפושיות והיא נפוצה בעיקר במטעים של דקלים ועצי קוקוס. כאשר לא מטפלים בחדקונית הדקל, עלולים להיגרם נזקים קשים לעץ אך מנגד, הדברת החדקונית זו פעולה מורכבת שאינה דומה להדברה של מזיקים אחרים ולכן

קרא עוד >
חדקונית הדקל האדומה

חדקונית הדקל האדומה

חדקונית הדקל האדומה חדקונית הדקל האדומה מטילה את ביצייה בגזעו של עץ הדקל וגורמת לנזקים רבים בחקלאות בארץ ובעולם. החיפושית בעלת גוון אדום שהגיעה מאזור אסיה מהווה אתגר רציני לחקלאים שבכל שנה עושים כל אשר לאל ידם על מנת להילחם בה בכל האמצעים. את הטיפול העיקרי מבצעים על ידי שימוש בחומרי ריסוס ייחודיים שמוזרקים לגזע

קרא עוד >
החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי