חדקונית הדקל האדומה

חדקונית הדקל האדומה

חדקונית הדקל האדומה מטילה את ביצייה בגזעו של עץ הדקל וגורמת לנזקים רבים בחקלאות בארץ ובעולם. החיפושית בעלת גוון אדום שהגיעה מאזור אסיה מהווה אתגר רציני לחקלאים שבכל שנה עושים כל אשר לאל ידם על מנת להילחם בה בכל האמצעים. את הטיפול העיקרי מבצעים על ידי שימוש בחומרי ריסוס ייחודיים שמוזרקים לגזע העץ וממיתים את הזחלים שמטילה החיפושית. מגדלי תמרים רבים כבר מכירים את החרק המזיק ובכל שנה מתגלים עוד ועוד מקרים של עצים נגועים.

חדקונית הדקל האדומה  – אל מי כדאי לפנות?

כאמור חדקונית הדקל האדומה היא חרק בעל פוטנציאל רב ועצום והנזק הכלכלי שהיא עלולה להסב הוא גדול מאוד, שכן התקיפה שלה גורמת למוות ודאי של העץ:

  • כל חלקה מכילה עשרות ומאות פרטים שכל אחד מהם עלול להידבק על ידי החיפושית. יש לפנות למדביר שמכיר את העבודה ויודע כיצד לזהות את הסימנים הראשונים שלה.
  • אם לא נקטנו בשיטות המומלצות יתכן שנאחר את מועד השמד החדקונית, שכן הזחלים יפעלו במשך כמה חושים לפני שנשים לב לתוצאות ההרסניות.
  • בעל מקצוע מיומן ישתמש בחומרי הדברה ייחודיים וידע בדיוק כיצד להכין את התמיסה. בדרך כלל יהיה מדובר על כמה חומרים שיעורבבו יחד וימהלו במים.
  • עץ הדקל הוא הנפגע העיקרי מהמזיק שמטיל את אימתו גם על דקלי נוי שקיימים במקומות רבים בארץ. ישנם גם מקומות בהם נעשתה כריתה של עצים שנחשדו כנגועים בחרק, זאת על מנת למנוע את הנפילה של העץ על אנשים או על רכוש.
  • בעלי מקצוע נוספים בתחום זה יהיו הגננים שמצוידים בכלים ובידע מקצועי רב ויכולים לסייע לכם לטפל במקרים אלו.
  • לא כדאי לנסות לבצע את ההדברה באופן עצמאי שכן מדובר על פרויקט מורכב למדי שמצריך ידע בשימוש בחומרים וכלים מקצועיים שונים.

לסיכומו של דבר

טיפול קבוע לאורך כל השנה הוא אחד האמצעים שחקלאים רבים נוקטים בו וזאת על מנת להבטיח שגם עונת הגדיד הזו תעבור בשקט. כל חקלאי משקיע כסף רב והוצאות רבות על מנת לשמור על מטע התמרים שבידיו. דקלים משמשים גם בתור עצי נוי והם פופולאריים במקומות רבים ברחבי הארץ בעיקר בשכונות חדשות שנבנות השכם וערב. תקיפות חוזרות ונשנות של חדקונית הדקל האדומה הביאו לחשיבה מחדש בקרב עיריות רבות וכיום כל נטיעה או שתילה של עץ דקל נלקחת בחשבון.

ישנם מזיקים נוספים שעשויים לגרום נזק לעץ וגם מזג האוויר הוא גורם שיכול להשפיע (בעיקר ככל שמדובר על כפור). בסופו של דבר, החדקונית היא החרק המדובר ביותר ולא משתווה לאף מזיק אחר שנתגלה עד כה. במקרים שונים דורשת העיריה מתושבים לכרות את עצי הדקל הנגועים מחשש לקריסה שלהם. עלות ההדברה היא גבוהה מאוד ובעיריות רבות מעדיפים ללכת בדרך הקלה והבטוחה לדעתם.

החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי