חדקונית הדקל האדומה הדברה

חדקונית הדקל האדומה הדברה היא אחת הפעולות הנפוצות יותר בקרב החקלאים. אמנם סיפור על חדקונית אדומה שחיה לה בין ענפי הדקל נשמע כמו סיפור ילדים תמים, האמת היא כי חדקונית זו הרסנית עבור העצים. אט אט היא אוכלת את רקמותיו של העץ ופוגעת בו, עד שבסופו של דבר העץ מתייבש ומת. אם אינכם מעוניינים בגורל דומה עבור עצי הדקל שלכם, חשוב לפנות לצוות מגבירים מקצועי שיכול לבצע את העבודה כראוי.

חדקונית הדקל האדומה הדברה – דע את האויב

חדקונית הדקל האדומה היא אימתם של חקלאים רבים. אלה כמה דברים שכדאי לדעת עליה:

  • החיפושית תוקפת בעיקר את עצי הדקל והתמר, אך יכולה להגיע גם לעצי הקוקוס.
  • מדובר בחיפושית חומה-אדמדמה באורך של 3 סנטימטרים. יש חיפושיות שעל גביהן ניתן לראות כתמים שחורים ואחרות שחורות לגמרי.
  • חדקונית הדקל חודרת אל הדקל ומטילה את ביציה – כ-300 ביצים במספר. מתוך הביצים בוקעים זחלים צהובים בעלי ראשים חומים. הזחלים הופכים בסופו של דבר לגלמים ומתוכם מתפתחות החיפושיות.
  • קשה להבחנה – במרבית המקרים לנזקי חדקונית הדקל האדומה אין סימנים חיצוניים. סימני הנזק מנגלים בשלבים מאוחרים באופן יחסי, כך שהדקל כבר נגוע ולא נותר אלא לכרות אותו לשרוף על מנת למנוע פגיעה בעצים הסמוכים לו. עם זאת, לעתים ניתן להבחין בסימנים מקדימים כמו ריח רע הנודף מתחתית הגזע, סיבי עצים לעוסים או קולות של כרסום בתוך העץ.
  • סופו של העץ – כאשר ידה של חדקונית הדקל האדומה על העליונה, העץ מתייבש ומת. כאשר מדובר בעץ נגוע, ניתן לעתים לראות סימני התייבשות בדרגות שונות בכפות תמרים צעירות או בוגרות.
  • איך מתמודדים – מדבירים מקצועיים מכירים את כל השיטות לצורך חדקונית הדקל האדומה הדברה. על פי רוב, מדובר בשימוש בחומרים כימיים המוחדרים ישירות אל תוך העץ. כמו כן, לעתים בוחר צוות ההדברה לרסס את החומר מסביב.
  • החדקונית פעילה בעיקר בשעות היום, אך לעתים היא יכולה לכרסם בעץ ביום ובלילה.
  • לחדקונית יש יכולת תעופה טובה מאוד. היא יכולה למצוא פונדקאים ממרחק של 900 מטרים, כך שכל עצי הדקל סביבה נתונים בסכנה.
  • החיפושית פוגעת בעיקר בעצים חלשים וחולים, אך לא מן הנמנע שהיא תחדור גם לעצים בריאים וחזקים.

לסיכומו של דבר

ראינו כי חדקונית הדקל האדומה הדברה היא פעולה הכרחית לשמירה על עצי הדקל. חשוב לבחור בחברת הדברות מקצועית ומנוסה אשר תוכל להילחם בתופעה. כדאי לבקש המלצות מחברים וקרובי משפחה ואף להתנסות באופן אישי בשירותו של צוות מקצועי. מומחים אמתיים משתמשים בכלים טכנולוגיים משוכללים על מנת לאתר מקום מושבה של חדקונית הדקל, לצד חומרי הדברה איכותיים. נוסף על כך, המומחים מקפידים על כללי הזהירות בעת הריסוס, והם יקפידו לפזר את החומר בזהירות במקומות כמו גינות פרטיות או פארקים ציבוריים.

החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי