הזמן הנכון להדברת חדקונית הדקל

עץ הדקל משמש כבית גידול לחיפושית בשם חדקונית הדקל. חדקונית הדקל הדברה כרוכה בשימוש בחומרי הדברה מתוחכמים וחשוב לבצע אותה רק על פי ההוראות המדויקות. מי שמופקד על ביצוע הריסוס הוא בעל מקצוע מיומן שמכיר את העבודה ויבצע אותה על הצד הטוב ביותר. היות שקיימות כמה דרכים להיפטר מחדקונית הדקל, כדאי לפעול בהתאם להנחיות ולא לבצע ניסויים לא אחראיים בשטח. על כל פנים, בכל מצב חשוב להתייעץ עם מדבירים מקצועיים.

חדקונית הדקל הדברה – מתי וכיצד צריך לפעול

חדקונית הדקל היא חיפושית שמסוגלת לפגוע נואשות בעצי דקל רבים ומומלץ לפעול נחרצות ולהדביר אותה כמה שיותר מהר. את הסימנים הראשונים של הימצאות החיפושית ניתן לגלות על ידי כמה שיטות וכדאי להכיר אותן ולעבוד על פיהן:

  • ראשית חדקונית הדקל הדברה יעילה למדי, אך רק במידה ועושים שימוש בחומרים המתאימים. חומר הריסוס מורכב בדרך כלל מכמה חומרים שיש לשלב ביניהם.
  • החיפושית מטילה כמה מאות ביצים בעומק גזע הדקל ובבקיעתם הם מכרסמים את הגזע וגורמים לגוויעתו. ניתן להריח את הצואה שמפיקים הזחלים ולהבין שמדובר על חדקונית הדקל.
  • אם עלי הדקל החלו להצהיב לפתע או שמתרחשת נשירה של עלים שקרובים לקרקע, זוהי סיבה טובה לחשוד בחדקונית הדקל.
  • לרב לא ניתן להבחין בפגיעה לאורך התהליך ועל כן יש לדאוג לטיפול בטרם ההטלה של הביצים. כל זן של דקל מגיב באופן שונה להשתלטות של החדקונית. דקל מצוי יקרוס ויפיל את הקודקוד שלו באופן בלתי צפוי, בתמר הקנרי אין קריסה של הגזע אך כפות התמרים מתייבשות במהירות.
  • הריסוס מתבצע בקודקוד העץ על ידי מהילה של חומרי ריסוס בכ-20 ליטרים של מים. מומלץ לבצע את ההליך בכל שלושה חודשים.
  • שיטת טיפול אחרת מדברת על הגמעה. זה נעשה על ידי חפירה של בורות מסביב לשורשי העץ והשקיה על ידי החומרים מהולים במים.

לסיכומו של דבר

הפתרון הטוב ביותר על מנת להימנע מפגיעה בעצי דקל רבים שנמצאים בחלקה הוא חדקונית הדקל הדברה. טיפול ומניעה נכונים ישפרו את הסיכוי שלכם להציל את הדקלים ולהימנע מהפסדים גדולים. כל טיפול הוא שונה בהתאם לסוג של העץ ולגודל שלו. בנוסף יש לקחת בחשבון גם את חומרי ההדברה בהם עושים שימוש. עץ דקל עשוי להגיע לגבהים משמעותיים והיות מהריסוס מתבצע מכיוון הקודקוד של העץ לא תמיד ניתן לבצע זאת באופן עצמאי.

אם בחרתם לבצע את הריסוס בצורה עצמאית אז תזדקקו למוט טלסקופי ארוך שיוכל להגיע לגובה של 2 מטרים. זאת כמובן ניתן לבצע רק בעצים צעירים עד גובה זה. ברב המקרים תיאלצו לפנות למדבירים או לשירות של גננים שמחזיקים בציוד מתאים שמסוגל להגיע לגבהים גדולים יותר. התכשירים היותר מוכרים בתחום הם סימשופר וקונדיפור וגם הסימבוש. ישנם גם חומרים נוספים שניתן להשתמש בהם על פי ההנחיות. ישנן גם מלכודות שמיועדות ללכוד את החדקונית האדומה עוד בטרם הגעתה אל גזע העץ. מניחים את המלכודת ליד גזע העץ וזו גם שיטה יעילה לגלות אם ישנת הדבקות בסמוך לו. בכל מקרה של גילוי המזיק מומלץ לבצע טיפול גם בעצים הסמוכים לעץ הנגוע.

החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי