ההבדל בין טרמיטים תולעי עץ ונמלים

לא משנה אם אתם גרים בדירה בתוך בניין או בבית פרטי עם גינה, אתם נאלצים להתמודד עם בעיית החרקים בכל עונות השנה.

בכדי להיפרד מהם לשלום אחת ולתמיד, הפיתרון הוא להזמין מדביר חרקים מקצועי שיבצע עבודה נאמנה וייקח עימו את כל הסבל. נראה כי המזיקים הקטנים והערמומיים הנקראים טרמיטים, כובשים את הבית שלנו במספר צעדים ואנחנו ברוב המקרים, עלולים לא לשים לב לכך. טרמיטים הם זן מאוד אכזר של חרקים, בשונה מהשאר, הם מאוד קטלניים והם מזיקים לעץ בבית ועלולים לאכול את כולו.

מי הם הטרמיטים?

הטרמיטים חיים בתוך מושבות, בתוכן אלפי טרמיטים נוספים, כאשר בתוכם שוכנת המלכה, באמצעותה מתרחשת ההתרבות. הטרמיטים נראים כנמלה, אך צבעם שקוף וחיוור, מה שמקשה על עין בלתי מזוינת להבחין בהם. לטרמיטים אין עיניים ובדרך כלל הכנפיים שלהם נושרות לאחר 48 שעות, במהלך המעבר מקן ישן לקן חדש. הם מסוגלים ליצור את הקן שלהם באמצעות שימוש בהפרשות וחול, מה שמעניק להם מכסה יציב וחזק.

הנזק שמבצעים הטרמיטים

נזקי הטרמיטים משמעותיים, הם חופרים לעצמם את הקן בתוך האדמה, מסביב לבית שלכם או מתחתיו, כאשר מלבד הרס לאדמה ולכל הסביבה שלכם, הם חודרים לבית שלכם דרך סדקים קטנים ומצליחים להרוס את המשקופים, את קירות העץ ואת רהיטי העץ, באמצעות עיכול יוצא דופן וקיבה חזקה שמעכלת עץ.

ישנן מספר שיטות של הדברת טרמיטים, כאשר השיטה הפופולארית ביותר היא בה מדביר טרמיטים קודח באדמה לעומק, במרווח של מספר סנטימטרים בין כל קדיחה, מחדיר חומר הדברה מיוחד שמתנהג כפיתיון, אותו הטרמיטים מתפתים לאסוף ישירות אל הקן, שם נמצאת המלכה. ברגע שהחומר עובר למלכה והיא מעבירה אותו לצאצאיה, כל הקן נעלם לאחר מספר דקות.

מי הן תולעי עץ?

בדומה לטרמיטים, ישנם גם תולעי עץ, שעלולות לעשות נזק גדול לרהיטי העץ בבית, זאת ניתן לזהות באמצעות חורים ברהיטים וסימני כרסום. אין ספק כי כל החרקים הם מפגע מאוד מזיק לבית, אך אם כבר לבחור טרמיטים או תולעת עץ, אז נעדיף את התולעת.

חורים זעירים, סימני נסורת מפוררת על הרהיט, רעשי כרסום וכדומה יאפיינו בדרך כלל את הימצאותה של תולעת עץ. מצד שני, מחילות בוץ בפנלים, ברהיטים ובקירות הבית, משקופים מתפוררים, מוצרי נייר וגבס מפוררים וכדומה יצביעו על בית נגוע בטרמיטים.

בכדי להחליט בוודאות מי תקע יתד בבית, חשוב להזמין מדביר מקצועי שיזהה בין השניים ויחליט על הפעולה הבאה. יש הבדל משמעותי בין חומרי ההדברה לשניים, כאשר מדובר בטרמיטים יש לבצע טיפול בכל שטח הבית, כאשר מדובר בתולעת עץ יש יותר להתמקד באזור מסוים, אך האיתור שלו ייקח זמן רב.

לסיום, טרמיטים או נמלים?

כרגע, למרות שאתם לא חובבים שום סוג של חרק, אם ישאלו אתכם טרמיטים או נמלים, התשובה שלכם לבטח תהיה נמלים, על כל סוג אחר. הנמלים עדינות, קטנות ולא מזיקות לעץ שלנו, אלא רק הורסות לנו את המזון, לכן אין ספק כי נעדיף אותן מהשאר. בכל מקרה מדביר מקצועי יצליח להשתלט הן על נמלים, טרמיטים, תולעי עץ וכל סוג אחר של חרק.

החשיבות של הדברה מקצועית
איכות, בטיחות וחדשנות

אס או אס הדברות חברת ההדברה המובילה בישראל. מתמחה בניטור, מניעה והדברה כוללת של מזיקים.  זמינות 24/7 בכל חלקי הארץ!

s.o.s הדברות

איכות, בטיחות וחדשנות

רוצה לקבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי?

הדברת חדקונית הדקל בבאר שבע

חדקונית הדקל באר שבע

אנו מבצעים הדברה של חדקונית הדקל לכל סוגי הדקלים הגדלים באיזור באר שבע והדרום.
אנו מבצעים ההדברה מקצועית עבור: עמיגור, עמידר, בתי אבות ברחבי באר שבע, בית חולים סורוקה באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בנקים, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

קרא עוד >
טרמיטים - שאלות נפוצות

טרמיטים – שאלות נפוצות

המומחים של חברת ההדברה sos עונים על כל השאלות שלכם בנוגע לטרמיטים, מניעתם ודרכי הטיפול בבעיית הטרמיטים. מהם הסימנים לטרמיטים? טרמיטים גורמים להרבה נזק בתוך מבנה הבית ובתוך הקירות, לכן לפעמים לוקח זמן עד שמבחינים בבעיית הטרמיטים. אבל ישנם שלושה סימנים שיעזרו לך לאבחן האם יש לך טרמיטים בבית. 1. טרמיטים מתים או חיים 2.

קרא עוד >
חשיבותה של הדברה מקצועית

החשיבות של הדברה מקצועית

התחלתם לשים לב שהריהוט בבית שלכם מלא בחורים? אתם די בטוחים שמזיק פרץ לכם הביתה? תנו למומחים לעשות את העבודה, אך לפני הכול שימו לב שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא מספיק מיומן, מקצועי ואמין מכוון ש החשיבות של הדברה מקצועית היא מאוד גבוהה.

קרא עוד >

סובל ממזיקים ומחפש פתרון מהיר ויעיל?

קבל ייעוץ חינם ממדביר מקצועי